E-mail marketing er en meget billigere metode end mange andre marketingstiltag.
E-mail marketing er en af de bedste måder at øge omsætningen og holde kontakten til dine kunder og emner. Det er uhyre simpelt, og det kan hjælpe dig med at nå ud til et hidtil uhørt antal potentielle kunder, samtidig med at du er i kontakt med dine nuværende kunder.
For det meste er formålet med e-mail marketing at øge salget og gøre dine modtagere endnu mere loyale. Det vigtigste er naturligvis at komme interessant og relevant indhold i e-mailen, så folk virkelig ønsker at læse dem og gerne vil høre fra dig igen og igen. Her er elleve grunde til at e-mail markedsføring kan hjælpe dig og din virksomhed:
Lave omkostninger
E-mail marketing er en meget billigere end mange andre marketingstrategier, og har samtidig mange af de fordele, som traditionel postal direct marketing har. Med e-mail marketing har du ingen udgifter til trykning og porto, hvilket betyder, at det er en af de billigste måder at være i kontakt med dine kunder.
Det er hurtigt
Med et enkelt klik på send-knappen så er e-mailen sendt til hele din postliste. Selvfølgelig kan det tage lidt tid at skabe nyhedsbrevet men derefter er arbejdet så godt som udført.
Det er nemt!
For at din kampagne skal blive en succes, skal det være let for modtageren at modtage, åbne og læse mailen. En anden god pointe er, at det også er nemt for dig!
Push i stedet for pull
Brug af f.eks. websites er en del af en pull-strategi, de besøgende skal trækkes til dit website. Med e-mail marketing kan du sende dine budskaber som remindere og på ny engagere dine kunder. Modtageren skal blot klikke på et link for at komme til dit website i stedet for selv at skulle finde dit website. Derfor vil de også være mere tilbøjelige til at besøge dit website.
Personligt
Lav din research og sammel så mange oplysninger som muligt. Læserne kan godt lide at du tilpasser e-mailen til dem personligt. E-mail marketing giver mulighed for at segmentere, hvilket betyder at du kan opdele modtagerne i mindre lister og dermed bedre målrette budskaberne.
Viral
Det er meget let for modtageren af mailen at sende den videre til en anden.
Tracking
Du kan spore alt, når du har sendt e-mailen, fra hvor mange e-mails der blev åbnet, og frem til hvert enkelt link der er klikket og af hvem. Det betyder at du kan finpudse dine teknikker og dermed forbedre ydeevnen i den følgende kampagne.
Test og forbedring
Udover tracking kan du også teste forskellige emnelinjer, calls to action, brug af billeder og så videre.
Komplementerer
e-mail marketing er en fantastisk måde at øge trafikken til dit website. Det erstatter ikke andre markedsføringsaktiviteter, det er bare en forlængelse. Ved at kombinere forskellige taktikker kan du skabe en meget slagkraftig markedsføring kampagne.
Bedre for forretningen
Hvis du sender e-mails månedligt, hver fjortende dag eller ugentlig med tilbud og informationer vil du være ”top of mind” hos dine kunder og det er en af de bedste måder at holde på kunderne og få dem til at komme igen og igen.
Du bygger relationer
At holde regelmæssig kontakt med dine kunder og potentielle kunder er den bedste måde at skabe relationer. Ved at sende e-mails regelmæssige til dine kunder vil du få dem til at føle sig tættere knyttet til din virksomhed.
Sådan kommer du igang
WannaTell er en e-mail marketing løsning, hvor alle disse funktioner er integrerede på en enkel og brugervenlig måde. Er du interesset i at vide mere om WannaTell, vil vi anbefale, at du ringer til os på telefon 4975 4942.