Forestil dig, at du leder efter en virksomhed, der kan rådgive dig om en større investering.

Du har søgt på Google, og du har nu klikket dig frem til en hjemmeside for virksomheden KonsultTeam.dk.
 
Det ser meget godt ud alt sammen, men du er ikke helt klar til at tage kontakt endnu. Måske ved du ikke præcist, hvad det er, der afholder dig fra at ringe med det samme. Du vil egentlig godt lære KonsultTeam lidt bedre at kende først.
 
En stor knap på side 1 fortæller, at du kan tilmelde dig et nyhedsbrev med råd og inspiration om nogle af de opgaver, du arbejder med. Du har set nyhedsbreve før og er ikke ubetinget begejstret. Men på KonsultTeams hjemmeside får du en klar indikation af, om deres nyhedsbreve interesserer dig, for der er vist eksempler på emner, der bliver dækket og hvad du får ud af det. Du kan vælge mellem flere interesseområder. Du skal blot afgive dit navn og din emailadresse. Og du kan afmelde dig nårsomhelst. Det lyder ikke alt for risikabelt, så du udfylder formen og trykker send.
 
Du modtager øjeblikkeligt en bekræftelse på din tilmelding sammen med et link til det første nyhedsbrev. Du kan også vælge at se listen over tidligere udsendte nyhedsbreve. Og nu sker det virkeligt behagelige! Du læser nyhedsbrevet og opdager:

Her er der gode råd, spændende inspiration og praktiske værktøjer, jeg kan bruge!

  • Her er der en virksomhed, der taler lige til mig!
  • KonsultTeam prøver ikke at sælge mig alt muligt, men tager udgangspunkt i, hvad der er vigtigt for mig!

Her har jeg fået værdi for den tillid, jeg har vist ved at afgive mit navn og e-mailadresse.
 
Hvad synes du nu om KonsultTeam? Vil du gerne give potentielle kundeemner den oplevelse af din virksomhed?

Sådan måler du effekten af dit budskab

Det, du har oplevet, er princippet om noget-for-noget. Det vil sige permission marketing, der virker. Det er en måde at komme i dialog med potentielle kunder, som er uforpligtende for dem. Og det er en måde at fastholde forbindelsen og opbygge en vedvarende relation til nye og gamle kunder.
 
For at gøre KonsultTeam nummeret efter har du brug for en database, der holder styr på de tilmeldtes adresser. Du har brug for et modul, der kan udsende breve til forskellige modtagere alt efter deres interesser og dine egne grupperinger. Og en statistik, som viser, om dine breve bliver læst, hvem der læser dem, hvad de i øvrigt har læst på din hjemmeside. Simpelthen effekten af din markedsføring.
 
Wannatell arbejder med e-mail marketing løsninger, hvor disse funktioner er integrerede på en enkel og brugervenlig måde. Er du interesseret i at vide mere om Wannatell, vil vi anbefale, at du ringer til os på telefon 4975 4942.

Få ideer til markedsføring og salg

I vores nyhedsbreve one2one får du inspiration og tips til optimerering af din markeføring og dit salgsarbejde ved hjælp af e-mail marketing.

Tilmeld dig til vores nyhedsbrev

Interesse: