Mange virksomheder udsender jævnligt nyhedsbreve og måske/måske ikke måler man, hvor mange, der læser. Der er en tendens til at mene, at har man mange modtagere i sin database, så er alt godt.
Måske kan du få mere ud af dit arbejde ved et par små og nemme ændringer
Mange virksomheder udsender jævnligt nyhedsbreve og måske/måske ikke måler man, hvor mange, der læser. Der er en tendens til at mene, at har man mange modtagere i sin database, så er alt godt. Ja, man kan i hvert fald sige, at så er man da udgiver af nyhedsbreve. Men er det nu også det, du vil? Hvad nu, hvis dine modtagere ikke alene åbner og læser dine breve men også handler – det vil sige gør det, som du gerne vil have dem til. Ville det ikke være endnu bedre?
Ud af egen erfaring ved vi, at det er meget, meget sjovere at skrive nyhedsbreve, når de faktisk resulterer i, at man får sine læsere til at reagere, som man ønsker. Det, vi vil anbefale dig at gøre, er:
Undersøg dine læseres interesser, så du kan give dem det, de ønsker
Med en e-mail marketingløsning kan du se, hvad dine modtagere læser. Derfor giv dem noget at vælge imellem og hold øje med, hvad de gør. Måske viser det sig, at de har flere eller andre interesser end dem, de har krydset af ved tilmelding. Giv dem mere af det og bliv mere specifik og detaljeret. Se om deres interesse varer ved. På den måde afdækker du dine læseres behov.
Hjælp dine læsere frem til en beslutning, så de selv tager aktiv handling
Giv dine læsere dét, de skal bruge for at træffe beslutning om at ringe til dig, afgive ordre, tilmelde sig, eller hvad det nu er, du ønsker.
Og hvad har dine læsere så brug for?
- De skal have tillid til dig. Fortæl derfor hvad du laver, hvordan du gør det, hvorfor du gør det.
- De skal erkende et behov. Beskriv derfor deres behov (sådan som du har afdækket det) og fortæl om din løsning på lige netop det behov.
- De skal vide præcis, hvad de skal gøre for at komme videre. Fortæl dem den handling, du ønsker, de skal gøre – og gentag naturligvis, hvad de opnår ved det.
Du skal have en plan
Lav en plan for en kortsigtet periode, hvor du kan måle resultatet og blive klogere på dine læsere:
Hvor hurtigt kan du gå frem? Kan dine læsere beslutte sig allerede efter dit første brev? Det er forskelligt fra virksomhed til virksomhed. Hvis du vil have dine læsere til at reagere, som du ønsker, skal du beslutte, hvornår du vil have dem til at reagere! Du bestiller jo ikke en taxa til at komme uden at fortælle, hvornår du skal bruge den.
Et sidste fif
Er det svært at blive klog på, hvad der interesserer dine læsere, så spørg dem direkte.
Hvis du er mand, så kender du måske til, at kvinder kan være svære at forstå? Og hvis du er kvinde, så synes du måske, at mange mænd kan være lidt tungnemme? Erfaringen viser, at det hjælper gevaldigt på kommunikationen at sige og spørge ligeud, hvad man mener og ønsker at få at vide.
Lad os hjælpe dig igang
Vil du gerne have sparring og hjælp til, hvordan du får større udbytte af dine nyhedsbreve (eller overhovedet kommer i gang med dem), så ring på 4975 4942, så aftaler vi et møde, og så er du et stort skridt nærmere dit mål.